Landskamp

Idag ska jag åka på landskamp i Katrineholm tillsammans med en dotter och hennes två små flickor. Där ska vi så klart heja på landslaget i volleyboll, speciellt min andra dotter, som är med.
Jag har precis provat en gul sverige-tröja. Publiken har uppmanats att klä sig i gult. Man får till och med billigare inträde då. Eftersom jag fick på mig tröjan så kommer jag i gult - så klart.
Här hemma är det ganska fullt med grejer just nu. "Lillan" har en hel del saker stående här hemma. Men - i början av juli ska hon flytta in i en lägenhet i Örebro. Då blir vi av med alla väskor som står uppställda här. Det ska faktiskt bli rätt skönt. För att inte tala om hur skönt det måste bli för henne. Att efter 3 år i kappsäck äntligen få ett eget hem. Jag skulle inte stå ut mer än en vecka.

Utanför gör våren tappra försök att slå ut. Det har kommit en del regn sista dagarna så nu blir det nog grönt och fint. Konstigt det där med våren. Man vill så gärna att den ska sätta fart. Men sen gnäller man över att det går alldeles för fort.

För övrigt funderar jag på om jag ska ta med några av mina böcker och försöka sälja. Jag är en urusel försäljare, vet inte ens om jag vågar fråga någon. Troligtvis tar jag med några stycken, och sen bär jag hem dem igen. Önskar verkligen att jag vore lite mer framåt. Min man har tagit med sig några på en bussresa han kör idag. Han är försäljare, tur att jag har honom. Jag skulle också behöva planera en mindre turne i Härjedalen och Jämtland, med uppläsningar och försäljning. Men ....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0