Snopet!

Snopet var rätta ordet. I frågan om bokmässan alltså. Visst, den var stor och ljudlig. Nästan omöjlig att överblicka
Ändå deltog jag inte i några seminarier. Jag höll mig till de mindre, som var gratis. Min medfödda försiktighet. Men det som var snopet, det var ju att jag som trott att jag skulle sälja en hel del böcker, blev av med 3 (tre) stycken.
Det lönar sig knappast att hyra husbil och åka till Göteborg för att sälja tre böcker. Men vad värre var, det var att jag praktiskt taget blev utskälld av en av författarna i det bokförlag jag arbetar åt. Gissa om jag hann ångra min resa några gånger. Men - det fanns även positiva saker med resan. Jag träffade en representant från det bokförlag som gett ut Sigrid-boken. Till honom lämnade jag fortsättningen på berättelsen. Dessutom träffade jag på det förlag som gett ut samma bok som ljudbok, och blev lovad att få en kopia på den. Det ska bli roligt att höra hur den låter. Om man lyckats få till dialekten.
Nåja, nu är det gjort, jag har varit till bokmässan. Jag tror faktiskt att det går att leva utan den. I alla fall för mig.
Men på söndag ska jag ut på en annan resa. Min man och jag ska till Kreta på semester. Det ska verkligen bli skönt. Och då hoppas jag komma igång med en ny berättelse. Inte för att jag har bestämt nåt än, men det brukar gå bra att skriva när jag är där. Kanske ytterligare en fortsättning på berättelsen om Sigrid. Jag kan inte bara lämna henne där hon står just nu. Eller kanske något helt annat. Vi får se om det blir något alls. Sånt kan man aldrig veta.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis i efterskott!!

Eva

2010-10-21 @ 22:18:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0