Alla hjärtans dag

Idag är det den 14 februari, ALLA HJÄRTANS DAG. Det är nu som infarkter, hjärtflimmer och arytmi ska firas. Eller firas är kanske fel ord. Man ska tänka djupt och länge på allt som kan hända ens stackars hjärta. Äta nyttigt och absolut avstå från öl, cider, vin (särskilt champagne) sprit och annat som kan skada den lilla rara muskeln.
Gå en hälsosam promenad. Då kan man även le vänligt mot alla man möter. Jag tror att det är nyttigt för hjärtat. Inte reta upp sig på någonting. Inte ens politiker. Läsa tidningar med snällfiltret framför ögonen. Tycka att allt som sägs i radion nog inte är så dumt, som det låter. Njuta av musiken de spelar, hur den än låter. Läsa igenom TV-tablåerna och applådera de fantastiska program som ska visas under dagen. Känna en milt glad förvåning över de programideer någon rar person kunnat komma på.
Ja så borde en riktig alla hjärtans dag vara.

Dessutom vill mitt hjärta skicka de allra varmaste kärlekshälsningar till hela min underbara familj. Min man sen många, många, många år, Mats. Mina barn med familjer. Mattias, Bea och lilla älsklingen Linnea. Marcus, Marlene och den runda lilla magen. Maria, Magnus och kära kära Julie. Matilda och Erik, de stackars åtskilda älskande. Min mamma Hedvig, still going strong, och min bror Jan-Ove med Tuula, Robert och Sofia. Min brorsdotter Christin med sin Pelle och lilla Sixten, som jag längtar att få träffa. Förresten vill mitt hjärta hälsa till alla jag känner. Min kära skrivarkurs, alla f.d. arbetskamrater från Björkgården, som jag saknar så mycket. Hela Tierps Volley där jag tillbringar , och har tillbringat en hel del rolig tid.
Ja, nu är mitt hjärta helt utmattat och behöver vila lite. (Det kan ju bero på att jag har fått lilla Julies magsjuka)

I alla fall HA EN UNDERBAR ALLA HJÄRTANS DAG allihop!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Det låter helt underbart mamma! Precis en sån dag ska vi ha. Hoppas att din dag också blir jättebra! Puss och kram

2008-02-14 @ 10:55:59
URL: http://matildawikander.blogg.se
Postat av: Johan

Hej!

Jag är engagerad i en sida som heter Silvergen.org och undrar om du inte skulle vara intresserad av att ha din blogg hos oss med? Jag tror våra besökare skulle uppskatta det! Kika gärna på www.silvergen.org och se vad du tycker!

MVH / Johan

2008-02-19 @ 11:43:15
URL: http://www.silvergen.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0