Bloggtävling

Nu har jag efter en hel del övertalning (läs tjat) fått min dotter att skriv på sin blogg igen. Då kan ju inte jag vara sämre, eller hur? Men, vad ska jag skriva? Idag är jag lite halvrasslig och har bara varit ut för att kasta en soppåse. Det var inte direkt något äventyr.
Jag försöker att få en ide genom att titta ut genom fönstret. Ett tiotal parkerade bilar är allt jag ser. Därifrån får jag ingen ide. Men nu händer det saker En kille kommer gående med raska steg. En dam leder sin hund och en cyklist svischar förbi.Tre bilar i en rask följd, vad är egentligen på gång? Förmodligen ingenting. En vanlig grå februaridag, tisdag faktiskt. Inte så fantasieggande precis. Jag vet, jag får låtsas.
En kvinna kommer med en barnvagn, verkar ha bråttom. Undrar om hon har kidnappat barnet. Jajamensan, så är det. För nu kommer en polisbil förbi. Hoppas de kan lösa fallet, annars kan jag ställa upp som vittne.
Jag ser en hel del mystiska personer som går på batteri, aliens troligtvis. Har nån annan sett dem? De håller ett slags batteri mot örat och går på raskt, robotaktigt. Undrar om de stannar upp ifall man drar undan batteriet? Jag tror i alla fall det.
Nu kommer det fler och fler bilar körande. Det är tisdag, så jag tror att de är ute efter semlor. De ser så enormt ivriga ut. själv blir jag nog utan semla, för jag orkar inte ta mig till affären.
Just nu är det närapå trafikkaos i Tierp. Fast nästa gång jag tittar ut är det tomt igen. Det verkar också mystiskt. Polisen kanske står lite längre bort och stoppar alla. Ni kommer ihåg va? Det kidnappade barnet.
Det är många hundägare som går omkring här i kvarteret. Jag tror inte att alla har upptäckt att det finns små svarta påsar till att ta upp älsklingens bajs med. Mina favorit-hatobjekt just nu är hundägare utan påsar, som dessutom är storrökare, utan askkoppar. Eller helt enkelt utan vanlig hyfs. Men det är klart att någon ska jag väl ha att hata lite så där lagom. Det kan få mig själv att verka lite bättre. Jag som varken har hund eller röker.
Nu kommer en buss också, helt tom tror jag. Om inte någon ligger och trycker på golvet, men en pistol riktad mot chauffören. Gisslandramer har man väl hört talas om. Det är rätt så vanligt har jag sett på TV.
Nu får det vara nog med spänning för idag. Jag ska inte titta ut nåt mer. Det är FÖR läskigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0