Helgliv

Så har en helg gått igen. Lördag började med att jag kom igång, litegrann med det som kan bli sista kapitlet i min berättelse. Positivt. Klockan 3 var det dags för volleyboll. Tierps damlag spelade hemmamatch mot Sundsvall. Eftersom min dotter är med i laget så var jag där för att titta och heja. Nu blev det en ganska enkel match, men jättekul att de vann. Tjejerna leder fortfarande allsvenskan. Bra gjort!
Efteråt hade vi bestämt att gå ut och äta tillsammans. Hela familjen. Vi hade nämnligen ett par nyförlovade att fira. Vår äldste son och hans flickvän hade förlovat sig den 8 feb! Såna rackare, utan att fråga mamma först.
Det blev en god och trevlig middag, för 8 vuxna och 2 barn. Bara yngsta dottern och hennes kille var frånvarande.
Hon som volleyproffs på Cypern och han på väg till Dalarna och Vasaloppet.
Efter middagen knallade vi iväg hem till dotter och måg för att fira deras lilla flicka som fyller 2 år. Wow så mycket presenter, värre än värsta 50-årskalaset! Och där mumsade vi i oss en massa bullar, kakor och inte minst tårta. Man kunde inte tro att vi nyss suttit och ätit en större middag.
När ungdomarna satte sig tillrätta för att titta på melodifestivalen, då tyckte min man och jag att de var så tråkiga, så då gick vi hem. Visserligen satte vi oss också framför tvn. Men vi såg en film: Den bästa av mödrar. Jag tyckte väldigt bra om filmen. Hur barnen blev behandlade. Uppslitna med rötterna, och inte bara en gång. Jag önskar att det gick att säga att så där är det inte nu för tiden. Men jag är rädd för att barn fortfarande blir illa behandlade. Det käraste vi har!
Söndag var min man och jag barnvakt ett tag medan mågen tränade och dottern satt i sekretariatet på en B-lagsmatch. Men tyvärr sov den lilla älsklingen hela tiden.
Jag gick sen iväg till hallen. Dags för volleyboll igen. När A-laget spelade var jag med och jobbade i cafeterian.
Tierp Volleys sponsorer bjöd på inträde och kaffe vid söndagens match, så det blev rätt så bra med publik. Alltså full fart på försäljningen av korv och kaffebröd, dricka och godis. Dessutom en väldig fart på publiken. Jättekul att killarna vann matchen, 3 - 1 i set.
Många av våra helger går till på det viset. Volleyboll för hela slanten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0