Vårkänslor

Nu måste jag faktiskt avbryta mig mitt i fredagsstädningen och skriva några rader. Inte för att det är så svårt att gå ifrån städning precis. Tvärtom, jag har väldigt lätt för att hitta sådana anledningar. Men i alla fall, idag beror det på att vårkänslorna slog till. För första gången sen i höstas hängde jag tvätten ute i friska luften! Det blev lite kallt om fingrarna, men strunt samma. Nu har jag hängt ut fyra lakan och fyra örngott i sol och vind. Hoppas bara att de inte blåser all världens väg för mig. Det är friska vindar ska jag säga. Vårvindar friska, leka och viska, som man kan sjunga en sån här dag.
Tänk, då har jag överlevt en vinter till. Det tror jag inte alltid när hösten kommer krypande med mörker och deppighet. Kanske allting ordnar sig ändå, som det har för vana att göra. Jag känner mig ovanligt positiv idag. Visserligen kan det ändras redan i morgon, men jag passar på att njuta  av känslan.
Gör som jag. Häng ut något i solen och blåsten och njut sen av go-lukten. Det kan fungera som uppåttjack lika väl som ett glas vin eller nåt piller.
Glad vår på er allihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0