Vitt

Nog är det väl själva...... Idag är det vitt på marken igen. Så himla onödigt! När det var så torrt och fint ute. Kom det ingen snö till jul så gör det absolut detsamma nu. Det blir ändå bara slask och smuts av den. Okey då, lite vatten också. Om nu det är nödvändigt. Vatten finns ju tillräckligt av i kranen??? Eller hur?
Men det är som folk säger. Alla talar om vädret, men ingen gör något åt det.
Idag är det ju fredag igen, och ytterligare en vecka har gått. Konstigt att tiden går så snabbt, fast jag har så långsamt. Och allt jag skulle kunna göra, när jag har så gott om tid, det gör jag inte. Visserligen vaknar jag varje morgon med en hel del ideer. Men under dagens lopp försvinner både lust och ork. Undrar om det finns nån sorts  sjuklig energi i lägenheten, som bara dränerar mig på allt vad ork heter. Det måste vara nåt mystiskt som ligger bakom. För inte kan väl jag vara så lat och oföretagsam, va? Det är sorgligt i alla fall. Idag har jag tänkt att veckostäda, sätta om de 5 blommor jag har kvar, skriva färdigt sista!! kapitlet av min andra bok om Sigrid, och fixa en god och nyttig middag tills i kväll. I morgon ska jag vara barnvakt hela dagen, då blir det ingenting annat gjort. Hur sjutton kunde jag hinna så mycket när jag själv hade småbarn? Det är ett mysterium.
Nog med gnäll nu. Solen skiner i alla fall där ute. Jag kanske skulle lägga till en promenad till min måste göra lista.
Då skulle jag troligtvis ha ännu en sak på min har inte gjort lista ikväll.
Nu har jag i alla fall skrivit ner dessa punkter, och det vet ju alla att det är viktigt att dokumentera!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0