Pessimism

Nu har jag minsann fått bassning av mina döttrar, för att jag är alldeles för pessimistisk. Själv tycker jag att jag bara är realistisk. Så här är mitt liv. Nåja, jag kunde kanske vara lite gladare. Jag ska göra ett försök.

Som den här dagen till exempel. Torsdagen den 24 januari 2008. Dagen började med ösregn och blåst. Positivt var att jag slapp gå ut då. När jag fixade några ärenden senare på dagen, då sken solen. Positivt.
Igår hade jag feber och huvudvärk. Idag var jag bättre, det var positivt. Handbollsmatchen Sverige - Spanien vanns av Sverige med ett mål i slutsekunden, definitivt positivt. Jag har handlat hem mat. Jag saknar faktiskt aldrig pengar till det jag behöver, det om något är väl positivt. Ska göra soppa idag, gott. Är väl också positivt då. Om jag tänker på mina barn, så är ju de väldigt viktiga i mitt liv. Mycket positivt. I morgon fyller för resten mitt äldsta barn, Mattias 34 år.
Nu blev det lite negativt där. Är jag verkligen så gammal. Nåja. Jag har fått följa alla mina fyra barn till vuxen ålder, det får inte alla vara med om. Positivt! Att de alla fyra dessutom är friska, har jobb och klarar sig bra, är samhällsnyttiga, det är också positivt. Däremot känner jag mig inte särskilt lyckad själv. nej nej, nu blev det lite negativt igen. Bort med det.

Det här tog verkligen på krafterna. Att vara så här positiv när man inte är van. Det får nog räcka för den här gången.
Man ska inte överdriva.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Nu börjar det likna nåt. Lite i taget och snart så är du positivast av oss alla!! :) Mycket trevlig läsning idag. puss

2008-01-24 @ 22:33:45
URL: http://matildawikander.blogg.se
Postat av: Maria

Ja mycket bättre!

2008-01-27 @ 12:48:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0