Skrivarkurs

Jag går på skrivarkurs. Låter det banalt? Det är det inte! Det är faktiskt det bästa jag gjort. Att börja där.
Varför det , kan man undra. Jo, därför att det är vad jag alltid velat göra, men under större delen av mitt liv hade jag ingen aning om det. Jag visste inte ens att det fanns något sådant, än mindre att det var vad jag behövde.

Jag har i och för sig alltid tyckt om att skriva, men det här är så mycket mera. Det är att varje gång ställas inför nya texter av de andra deltagarna. Texter som är skrivna i det största allvar, även om en del är roliga, ett allvar som består i att de är ärliga. Varje text är som en gåva jag får, och de andra får av mig. Och de samtal som texterna ger upphov till finns ingen annanstans. I alla fall har jag inte hittat något annat forum för sådana djupa diskussioner.

Tänk att få, och våga vara helt öppen i livsviktiga samtal. Detta tillsammans med andra människor som hela tiden bjuder på sig själva, som det så populärt heter. Att dyka ner i underbara texter, simma runt bland välvalda ord och smaka på formuleringar som ibland får en att häpna. Andra gånger ger de upphov till varma lyckliga skratt, och tårar.

Detta hjälper mig att förstå andra - och mig själv. Det gör mig lycklig. Tänk er det, att ge och få lycka, bara genom att skriva, läsa fundera och diskutera.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Det låter riktigt bra!! Är glad att du har kursen, det märks att den gör dig riktigt glad! Puss

2008-01-22 @ 11:23:45
URL: http://matildawikander.blogg.se
Postat av: Maria

Har äntligen tagit mig tid att läsa din blogg. Bra skrivet tycker både jag och Magnus men lite mer possitivt finns det väl i ditt liv? Vi håller såklart tummarna för dig iaf! Kramis

2008-01-23 @ 21:42:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0