vinter?

Idag är det trettondagen. Det snöar. Vitt på marken är det också. Måntro om det är vintern som kommit ändå. För mig personligen gör det verkligen det samma med snön nu. När det ändå inte blev en vit jul. Fast alla barn blir väl glada. Det kan jag unna dem. Jag blev också glad över snö när jag var barn.
Tänk om man kunde bortse från allt som hänt under åren . Så att man bara blev glad över t.ex. snön. Vad jag menar är att alla negativa kopplingar föll bort. Snöskottning, dikeskörningar, olycksrisker, ja allt sånt. Jag skulle kunna vara bara glad över något. sophämtningen fungerar bra i vårt samhälle. Det borde finnas något likadant för negativa tankar. Man bara samlade ihop dem i en påse? och slängde iväg någonstans. Inte grubblar man väl över sopor som man kastat för länge sen?

Nja, nu blev det svårt igen. Man grubblar visst över sopor. MILJÖN! Tydligen får ingenting vara enkelt. Det är bara att grubbla vidare. Se och upptäcka nya sorger och hot. Och kanske se fram emot seniliteten, då blir varje händelse ny.

Ja ja, den dagen den sorgen 

Kommentarer
Postat av: Matilda

Man kan faktiskt bara kasta bort gamla sopor som ligger och skräpar i huvudet. Det är inte lätt men med mycket arbete så går det. Framförallt går det att skapa nya glada och bra tankar så att dom gamla dåliga inte märks lika mycket :) Så ut i backarna och åk pulka eller prata med Erik om snö så kommer du nog få lite mer positiva tankar om den. puss puss

2008-01-07 @ 12:55:55
URL: http://matildawikander.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0