Dåligt

Det är faktiskt dåligt av mig att skriva så lite i min blogg. Jag har definitivt inget att skylla på. Som till exempel att jag inte har tid. För tid är det enda jag har. Hur mycket som helst. Och nån annan ursäkt kan jag inte heller hitta. Skulle i så fall vara att mitt liv är så innehållslöst och absolut ingenting att skriva om. Men - även det kan ju bli ett inlägg.

Så jag gör ett försök. Jag är i alla fall medveten om sånt som händer i världen. Både det lilla i min värld och det stora utanför mina gränser. En sak som jag retat mig på senaste tiden är att min man, som är taxichaufför, bl.a, blev stoppad av polisen i Stockholm när han hade en körning dit. Inte för att han gjort nåt trafikfarligt, kört för fort eller nåt sånt. Nej, de kollade om han skrivit in i sin arbetsbok när han började den morgonen. Tyvärr hade han inte gjort det. Han hade tvättat bilen på morgonen och sen glömt fylla i. Polisen fick så klart muntligt besked om tiden och kunde även kolla när de skrev ut en remsa där allt registreras, men nej. Det dög inte utan han fick 3000 kr i böter!! Jag tycker att det är rena vansinnet. Hur kan man få så mycket i böter för en sak som gick att kolla och dessutom stämde? Han får alltså jobba gratis i några dar tack vare den polisen. Och så hörde jag på radio hur stor uppklarandeprocent polisen har på brott. Varje polisman klarade i genomsnitt upp 3!!! brott per ÅR!!! Undrar om det här är ett av dem.
Det finns som synes en hel del att reta upp sig på. Och det är jag bra på.

Dessutom retar jag upp mig på att skolväsendet håller på att slås sönder. Det var förr ett av de få områden i samhället där alla grupper möttes, och på lika villkor. Men nej, så kan det inte få vara. Vi ska så klart delas upp och hållas åtskilda redan som barn. De som har engagerade och även välbeställda föräldrar ska väl inte behöva beblandas med vanligt folk. Och ännu värre, med problembarn! Dessutom gör de nya reglerna att alla kommuner får problem med att fylla sina skolor. Vad hjälper det då att de rustar och gör skolorna trevligare om för få elever väljer deras skola så lönar det sig inte att hålla en hög standard.
Jag har en känsla av att vår regering är ute efter att vidga klassklyftorna. Är det verkligen nån som önskar det??

I min egen lilla värld retar jag mig mest på att jag aldrig kommer igång med att skriva igen. Och nästa vecka ska jag på kurs igen. Jag vill inte komma dit tomhänt. Då känns det som jag sviker de andra. Jag älskar ju att höra deras alster. Varför går det inte att komma igång?

Banalt nog för att platsa i min blogg.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Fy va irriterande. 3000 spänn. Usch och fy!!! jag lider med pappsen.

2008-11-05 @ 11:34:35
URL: http://matildawikander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0