Frisk igen

Igår var jag till min husläkare. Det var rätt så länge sen, men jag har i och för sig besökt andra läkare under tiden.  Jag fick ju en propp i våras, och nu anses jag vara frisk igen. Så läkaren upplyste mig om att det bara var att sluta med varanet. Det känns riktigt skönt ska jag säga. Jag har aldrig varit särskilt förtjust i att ta medicin. Däremot har jag lite känningar av hjärtat när jag anstränger mig. Så vips hade jag fått en sorts nitroglycerin-tabletter i stället. Jag ska testa om det hjälper. Apotekaren talade om att jag måste testa först hemma för att se om jag tål den. Så idag har jag provat att lägga en tablett under tungan, och känt efter. Efter bara en liten stund fick jag huvudvärk, och kände mig ganska konstig, nästan yr. Nåja, jag törs nog ta en när jag ska ut och promenera nästa gång. Skam till säganes så kom jag inte iväg idag, men jag får skylla på att det tog så lång tid för mig att städa kontoret. Det var dagens rum och jag hade verkligen svårt att komma igång. Dessutom kom jag av mig minst tre gånger under dagen. Men, jag har i alla fall klarat av det! Igår tog jag gästrummet och dagen före badrummet. Så jag är verkligen stolt över mig själv. Tyvärr så har jag både sovrummet, vardagsrummet, hallen och köket kvar. Pust!
I morgon ska jag utföra mitt lilla arbete, och mer än så fodrar jag inte på en dag. Så då blir det inget städat. Däremot ska jag försöka fixa en lite mer speciell middag då, för min man slutar någorlunda tidigt och det skulle vara kul att äta tillsammans, det blir minsann inte av varje dag.

Jag kan också berätta att mina dagar är räknade!! Det vill säga mina stämplingsdagar. De räcker med nöd och näppe fram till jul. I januari (tror jag) ska jag börja i en jobbsökargrupp, och arbeta HÅRT med att söka jobb. Det ska bli kul att tillhöra en grupp i alla fall. Det är ett ensamt liv att vara arbetslös ska jag säga. Efter den första perioden kommer jag förhoppningsvis att få nån praktikplats, som kanske kan leda till ett arbete. Håll alla tummar ni har!

På bokfronten inget nytt. Jag har inte hört av dem än, men när jag ringde dit så svarade en man att han skulle lägga ut läsningen på en lektör, jag som trodde att det var gjort för länge sen. Så det är väl bara till att fortsätta mitt väntande.

Vi har fått vinter här. Det är alldeles vitt ute och 1,5 grader kallt. Solen har skinit hela dan, så kort den nu är, men det börjar redan skymma. Ack ja.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0