Novemberdepp

Jo, nu är det verkligen november. Gråare och mörkare kan det knappast bli. Regn regn regn. Men det är i alla fall plusgrader. Annars skulle det så klart snöa och vara halt. Tror inte jag skulle gilla det bättre.
Just nu sitter jag framför datorn och väntar på att middagen ska bli färdiggräddad. Den består av Jansons frestelse.
Det är inte så dumt. Egentligen skulle jag försöka få ihop en text till skrivarkursen i morgon. Men vaddå? Det är ju gott om tid!! Dessutom ska jag välja ut något att läsa på torsdag kväll.
Då govänner, ska vi i kursen följa med vår kära ledare Birgitta Östlund när hon ska motta kommunens kulturpris.
Och, är det nån som är en värdig pristagare, så är det hon. Som vanligt så vill hon även då framhålla några andra än sig själv, så hon har bett oss att läsa lite text var, för att visa för höga vederbörande vad vi egentligen gör där i Lövstabruk i kulturens namn. I alla fall tål det att fundera på. Vad jag ska välja att läsa. Det får inte vara för långt, vi är flera som kommer.
Jag har nyss pratat med vår son. Han ska komma över för att byta lampa i sovrummet, som vi bett honom om. Dessutom ska han hämta en säng som stått kvar här sen han bodde i lägenheten. Han talade dessutom om att deras lille son är sjuk. 38,5 gr i feber. Stackars liten. Det borde finnas en lag som förbjuder att småbarn blir sjuka. Det finns ju hur många lagar som helst i som gäller mindre viktiga saker. Ja jag vet att det inte går att lagstifta mot sjukdomar. Men jag önskar att det gick.
Nu börjar det lukta gott må ni tro. Mmmm, Jansons frestelse. mmmm.


Kommentarer
Postat av: Amuse

Här har du lite underhållning som kan hålla höstdepp borta!

2008-11-10 @ 17:18:12
URL: http://amuse.blogg.se/
Postat av: Matilda

Hörru mamsen ta nu och skriv lite, jag vet ju att du är grym på det! Du har dessutom massa bra texter att välja på till torsdag. Låt vädret inspirera dig eller din stackars lille sonson eller jag kanske. Finns massa inspiration här i världen. Sätt dig ner och tvinga fram några rader, sen ska du se att det släpper efter det! puss

2008-11-10 @ 17:20:56
URL: http://matildawikander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0