offert och Lathund

Nu har jag fått en offert på bokutgivningen. Det var i förrgår som den kom per mail. Min man och jag diskuterade saken förståss. Men egentligen var vi ju överens sedan tidigare att vi ska kosta på bokutgivningen. Men på något sätt så skäms jag ändå. För att jag inte lyckats få ut boken på "vanligt" vis. Dvs utan att lägga ut pengar själv. Det känns som den egentligen inte är tillräckligt bra, eller rättare sagt så är det jag som inte duger. Ja, det gamla vanliga som jag alltid kommer fram till. Men nu är det i alla fall bestämt. Jag har accepterat villkoren och svarat ja.

Så igår fick jag en "Lathund för dig som ger ut på Ord&Visor". Det var inte lite må ni tro. Fyra sidor med tips om hur man gör för att få ut sin bok. Få den recenserad och spridd. Helt enkelt såld. Det mesta av tipsen är sånt som jag har så svårt för. Nästan så jag börjar bli tveksam om hur det här ska gå. Jag kan inte göra reklam för mig själv eller som det heter sälja mig själv. Men så är det här i livet, ingenting är enkelt.

Dessutom måste jag bestämma vad boken ska heta. Så jag undrar om "Sigrid" duger. Det kanske är alldeles för tråkigt och lyckas inte intressera någon. Så ska det vara en bild på framsidan. Den undrar jag också över. Jag ska ev åka hem till min mamma i helgen och titta på gamla kort. Hon kanske har något som passar. Annars får jag väl be förlaget om hjälp. De kan ju såna här saker. Jag har absolut ingen erfarenhet. Ja kära nån vad det är mycket att fundera över. Jag vill ju så klart att den ska bli riktigt bra.

Kommentarer
Postat av: Magnus

Jag har ett förslag som jag tyckte kunde passa, till omslag.

En blyertsritad teckning där man ser en flicka gå på en grusväg som sträcker sig mot horisonten, lite glest med träd på sidorna, bärandes på kanske en flätad korg eller nåt. Kanske kan det vara gryning eller solnedgång.

Och om det ska bli fler böcker om samma flicka så kan ju huvudtiteln vara SIGRID och undertiteln vara nåt i stil med, "en flickas längtan" eller "flickan som sökte"

2009-04-06 @ 02:28:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0