Ett-års-kalas

Idag är vi bjudna på ettårskalas. Det är vårt barnbarn Jonna som fyller år idag. Tänk - ett år. Hon är väl den ljuvligaste, gladaste lilla unge som finns. Vad jag hoppas är ju att hon får behålla den glädjen genom livet.
Förutom henne så ska jag också träffa mina andra barnbarn. Vi ska förståss träffas hela familjen och det är alltid roligt. Klart att jag älskar mina vuxna barn också, och även deras respektive. Men, det är barnen som jag tycker mest om att träffa. Det har alltid varit så med mig, att jag trivs så bra med barn. Kanske är jag själv ett stort gammalt barn, jag vet inte.

Igår kväll var jag bjuden att sitta och läsa ur, och sälja min bok på Petterssons el här i Tierp. Väldigt snällt av dem. Men tyvärr så kom det lite folk för att handla. Jag sålde visserligen 3 böcker, men det var förvånansvärt lite folk ute på kvällsöppet. Kanske berodde det på kylan, jag vet inte. Jag ska även sitta där på söndag em, och hoppas så klart att det kommer flera kunder då. Det visar sig.
I frågan om julförberedelser, så har jag städat färdigt hela lägenheten. Nåja, badrummet tog min man om jag ska vara ärlig. Skönt att det är gjort i alla fall. Dessutom har jag lagt in den "vanliga" sillen idag. Men längre än så har jag inte kommit än. Nu vet jag ju att det blir jul även om jag inte gör ett dyft, så julen är inte hotad på nåt sätt. Men lite ska jag väl fixa , det har jag tänkt. Till exempel nubbesill och senapssill. Nån god mjuk kaka, och kanske knäck och chokladkola. Resten går att köpa i affären. Inte alls som när jag var ung och energisk, och fixade allting själv. Men nuförtiden är jag den skapande författaren och hinner inte med sådant. Nåja, det där var en lätt överdrift. Jag har nog inte skapat nåt på flera veckor. Men jag hoppas komma igång snart. Det väntar ju en spännande fortsättning på Sigrids liv. Och det blir inte banalt, kan jag lova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0