Resedramatik

Ja, inte för mig personligen, men drmatiskt blev det idag. Yngsta dottern skulle flyga hem från Tyskland för att äntligen få fira lite helg ihop med oss andra i familjen. Så ringde hon och var helt förtvivlad. Hon hade övervikt på sitt bagage. När hon så skulle betala extra för det fungerade inte något av hennes kort, och hon hade inte tillräckligt med kontanter. Ryan-air, som bolaget heter kunde tydligen inte hjälpa henne, utan tog ut hennes bagage från planet, och så fick hon inte åka med. Underligt att inte det gick att lösa. Hon var så klart jätteledsen, som hon längtat hem. En lång stund trodde vi alla att hon inte skulle komma alls. Jag ringde runt till hela familjen och ändrade, vi skulle ju ha familjemiddag ikväll. Men några timmar senare ringde hon igen och talade om att hon skulle få skjuts till Berlin och flyga därifrån i morgon. Så hon kommer i alla fall. Två av hennes kompisar skulle dit och det är bra långt från Aachen. Men det ordnade sig. Himla skönt, alla blev så besvikna för att hon inte skulle komma hem. Och allra värst var det för henne själv förståss. Vi andra har ju varann i närheten hela tiden. Så nu är familjemiddagen uppskjuten till i morgon, så får vi hoppas att det inte händer nåt mera nu. Hon har så kort tid på sig. Den 4 januari ska hon vara tillbaka igen och träna. Jag längtar, längtar, längtar....

Kommentarer
Postat av: Anonym

det är frågestund i min blogg! Kram www.josefinsorbom.blogg.se

2009-12-29 @ 23:55:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0