Så har det gått en helg - igen

Otroligt så fort veckorna går. Och nu har det just varit helg igen. En ganska innehållsrik helg, i alla fall med mina mått mätt. På lördag var jag först barnvakt några timmar, från kvart i sex till halv tio. Då blev jag avlöst av Bea som hämtade Julie och Jonna för att se efter dem tills deras far vaknat till, nyktrat till, efter fest med jobbet. Barnens mamma skulle jobba, hon måste tjäna lite extra pengar när hon har tid. Nog om detta. Jag for hem och bytte om för att åka till Lövstabruk, där det var julmarknad. Jag skulle nämnligen försöka sälja böcker. Det lyckades inte så vidare den dagen, men skam den som ger sig. På söndag satt jag i den gamla smedstugan i Ullfors, och där gick det bättre.
Sen for jag iväg till volleybollen där jag lovat hjälpa till under pauserna med att sälja kaffe och korv. Kul att träffa alla bekanta, både i Ullfors och på volleyn. Jag fick sälja sammanlagt 10 böcker i helgen. Det är jättebra.
För resten så glömde jag att nämna att söndag fm användes till att permanenta min dotter. Dvs, jag hjälpte bara till litegrann, Min sonhustru Marlene gjorde det mesta jobbet med det. En kul grej är att min man som även gick på volleybollen, inte kände igen en lockig Maria.
Idag, måndag, var jag på kurs till Lövstabruk, och det är alltid roligt. Både att skriva, läsa, lyssna och diskutera med de andra. Tänk att så många kloka, trevliga människor kan återfinnas på samma plats.
För övrigt börjar nya planer röra sig i mitt huvud. Nämnligen att jag ska säga upp all bekantskap med Arbetsförmedling, Försäkringskassa osv. Helt enkelt ta pension. Jag klarar inte av all denna pappersexercis. Jag vill vara fri och kunna skriva!

Kommentarer
Postat av: Maria

I ditt fall handlar det inte om att gå i pension utan om att bli författare på heltid! Ska försöka hålla mig och barnen borta från dig lite så du kan skriva massor. Vill läsa Sigrid nr 2 inom kort:)

2009-12-07 @ 22:11:17
Postat av: Eva

Ja, gör som Bodil Malmsten och dissa FK! Här kommer telnr till

Östersund kommun

Tel: 063-14 30 00

Hemsida: www.ostersund.se



Där är Bodil Köpsén länsbibliotekarie. Jag sa ju för ett tag sen att jag skulle fixa fram detta.Så du kan sälja in Sigrid på bibblan där.

Eva

2009-12-08 @ 20:00:14
Postat av: Matilda

Håller med Maria, jag vill oxå läsa tvåan!!!

2009-12-09 @ 23:45:07
URL: http://matildawikander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0