Vinter

Jaha, nu har den kommit. Vintern. Jag visste ju att den skulle komma. Eftersom den gör det varje år. Men ändå blir man överraskad när man tittar ut på morgonen och det är alldeles vitt. Uppriktigt sagt så är det vackert. Men - för folk i min ålder så överväger nackdelarna. Jag har ju liksom växt ifrån det där med snögubbar, lyktor och pulkaåkning. Men för barnens skull så får man väl acceptera snön. Precis som om det spelar någon roll. Den kommer även om jag protesterar vilt. Men nu är ju chansen lite större att vi får en vit jul, och det önskar till och med jag.
Jag var ut en sväng på dan, och då såg jag en hel del glada barn. Men jag såg också en hel del försiktiga tanter, såna som jag. Som smyger fram med trevande steg. Hela tiden beredda på att halka omkull. Men jag klarade mig i alla fall idag. Hoppas alla andra gjorde det också.
För mina eventuella läsare som bor på annan ort kan jag meddela att det kommit några decimeter snö. Det var helvitt i morse och har fortsatt snöa hela dan. Det är såna här gånger jag märker att det är bra att bo inne i centralorten. Hade vi bott kvar i huset hade jag haft  fullt sjå med skottning hela dan.
Det var ju meningen att jag skulle jobba med ledsagningen idag, men när jag kom dit så ville hon inte gå ut alls, så det var bara att vända om. Säkert hade det varit jättetungt att dra en rullstol i snömodden, speciellt en med små framhjul. Få se om hon vill ut i morgon. Då ska jag iväg och klippa håret på morgonen, äntligen. Och på kvällen ska jag följa med min man på julbord till Tomtens stuga. Det kommer att bli mysigt med slädfärd i snön. Något att se fram emot.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Hoppas ni tar med kameran och tar lite bilder på julbordet så jag kan få se det sen!

2009-12-15 @ 21:57:09
URL: http://matildawikander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0