Rörigt

Både i torsdags och fredags hade förlaget ringt när jag kom hem. Jag blev nyfiken förståss, undrade vad de ville. Eftersom jag nyss skickat in mina disketter med berättelsen om Sigrid, så antog jag att det gällde dem. Och det gjorde det så klart. Lektören tyckte att det var väldigt rörigt. Så gott som alla kapitel var inskrivna flera gånger, och jag hade lite svårt att förklara hur det hängde ihop. Så snart jag skrev ett nytt kapitet så sparade jag det på diskett. Sen bad jag min dotter, när hon var hemma att sammanställa. Dessutom var jag rädd att göra fel, så bara för det sparde jag säkert flera gånger. Usch vilken röra! Hoppas att de får ordning på hela berättelsen. Jag kunde inte heller kolla den själv innan jag skickade iväg disketterna, eftersom jag fått en ny dator och där finns faktiskt ingen öppning där de passar in.  Men jag kan ju hålla med min äldsta dotter som tröstade mig med att jag sökte ju inte jobb som dataexpert precis. Det är ju sant, jag behärskar inte datorer. Jag kan bara använda dem som skrivmaskiner. Och knappt det. Och faktum är att om någon av mina barn visar mig hur jag ska göra, så kan jag bara precis då, sen är det glömt igen. En hel del beror det nog på ointresse. Jag vill helt enkelt inte lära mig. Tacka vet jag penna och papper!

Kommentarer
Postat av: Bea

Det löser sig nog! Dom borde ju kunna datorer och kunna reda ut det!

2009-03-23 @ 07:53:49
URL: http://kluttmamma.blogg.se/
Postat av: Matilda

Men du ska veta mamma att du är väldigt duktig med datorer som det är. När jag säger till andra att vi pratar på messenger med varann så blir dom imponerade för att deras föräldrar minsann aldrig skulle klara av det. SÅDESÅ! :)

2009-03-25 @ 13:13:06
URL: http://matildawikander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0