Stackars mig

Sjuk och sjuk och sjuk. Det har jag varit i fjorton dagar nu. Förkyld med feber och hosta. Ont i halsen och totalt slut!
I torsdags var jag till doktorn och fick två sorters hostmedicin. (Nåja fick och fick) Igår var jag tvungen att åka ner till jouren, för jag blev bara sämre och sämre. Då fick jag i alla fall pencillin, och en ögonsalva eftersom det även slagit sig på ögonen. Jag är så darrig i hela kroppen så jag har inte orkat göra någonting på två veckor, bara legat/halvsuttit i min kära fåtölj. Tror aldrig att jag varit så här förkyld förut, inte så länge i alla fall. Så där ja, nu har jag fått gnälla av mig lite. Faktum är att jag troligen är lite bättre idag eftersom jag sitter här och skriver på min blogg.
Men jag saknar det jag brukar göra. Gå promenader med mina kära stavar, hälsa på mina barn och barnbarn. Till och med hushållssysslorna saknar jag. Faktum är att jag inte orkat bry mig om någonting sista tiden. Då är det illa. Så nu hoppas jag verkligen att det vänder, det börjar ju bli vår ute och då vill jag vara ute. Lyssna på fåglarna och andas in vårluften. Jag tror faktiskt att vi kan få se solen idag, det ser hoppfullt ut. Blåhimlen tittar fram mellan molnen. Så livet är inte bara negativt!
Jag har bestämt mig för att försöka skriva årsberättelsen till Lövstabruks kulturförening idag. Det var bra länge sen jag lovade Sylvia att skynda på med den, men jag har faktiskt inte orkat. Men idag, då ska jag sätta igång. Men jag antar att jag måste vila lite innan. För nu har jag suttit uppe ett tag.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Stackars lilla dig!!! Jag tycker jättesynd om dig och önskar att jag kunde va där och ta hand om dig. Saknar dig mamma. puss och kram

2009-03-16 @ 10:37:30
URL: http://matildawikander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0