Ursäkter

Nu är det länge sen jag skrev i bloggen - igen. Klart att jag kan ursäkta mig med att jag varit sjuk, men helt sängliggande har jag inte varit. Det är klart att jag kunnat få ihop några rader. Men nu är det som det är. Länge sen. Jag har som sagt varit förkyld, jag är fortfarande alldeles matt och darrig i benen. Men idag har jag varit ut på en liten långsam promenad. En halvtimme ungefär. Även om det var jobbbigt så var det jätteskönt. Dels att få friskluft men också att lyssna på alla fåglar som kommit tillbaka eller kanske bara kommit fram igen.
Igår var min man och jag tillsammans med en av hans systrar, ända till Borlänge för att gratulera den yngsta av syskonen, Eva, som fyllde 60 år. De övriga två systrarna kom i en annan bil och från ett annat håll, men det viktiga var att de allesammans träffades. Det var jättetrevligt. God mat och god samvaro, precis som det brukar vara. Dessutom var ju Evas barn och barnbarn med, roligt att träffa dem också, det blir inte så ofta. Som vanligt när vi gästar deras hem så blev det en del sång och musik. Och det vet väl alla hur stämningshöjande det är. Så en alltigenom trevlig dag blev det. Vi kom väl hem i halvtiotiden. Gunnel, Mats syster låg kvar hos oss och nu har vi nyss följt med henne till Upptåget. Jag kan inte nog prisa denna kommunikation. Så himla enkelt och praktiskt det är att åka med Upptåget.
I eftermiddag kommer mitt barnbarn Julie hit. Vi ska vara barnvakt medan pappa är till Hylte för att spela kvartsfinal i Volleyboll. Julies mamma är på rymmen tillsammans med baby-Jonna. De är i Aachen i Tyskland för att hälsa på syster/moster Matilda och kommer inte hem förrän på måndag. Tur för oss, för då får vi låna Julie ett tag. Så himla skönt det är att vi bor så nära så vi kan ställa upp och ha hand om barnbarnen ibland.

Kommentarer
Postat av: Bea

Ja det är väldigt bra att vi har er!! Speciellt då det kör ihop sig och vi behöver barnvakt! För mig blir ni verkligen betydelsefulla då jag inte har mina föräldar och syskon i närheten. Så tack för att ni finns och för att ni är så underbara och ställer upp med både barnvakt och annat! Hälsa och tacka Mats för senast då han kom hem med traktorn och plogade. Väldigt mycket värt!!!

2009-03-13 @ 22:44:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0