Rushig vecka

I mitt tycke har veckan varit rushig. Dottern från Tyskland har varit hemma på besök. Hennes lag hade en hel vecka ledigt så förra söndagen kom hon hem. Söndagkväll och måndaqgkväll hade vi middag här för barn och barnbarn. Alla kunde inte komma samtidigt. Klart att hon vill träffa syskonen och deras familjer. Sen var det så precis att vi hade skrivarkurs samma vecka. Så tisdag onsdag och torsdag åkte jag till Lövstabruk. Men då var ändå dottern i Örebro för att träffa sina kompisar. Men som sagt var, full fart har det varit.
För en timme sen åkte hon iväg igen. Tog tåget till Arlanda och skulle flyga därifrån 15.40. Hoppas att tåg och flyg funkar idag. Det har ju varit en del inställda tåg och flyg tack vare snövädret som drabbat landet.
Just nu kan inte vädret bestämma sig. Ena minuten skiner solen och jag blir sugen att gå ut på en promenad, men nästa gång jag ser ut genom fönstret då snöar det och blåser. Inte särskilt lockande. Dessutom funderar jag på om jag ska gå på volleybollmatch i kväll. Jag ska i alla fall inte jobba den här gången.
Skriva skulle jag också vilja göra. Har ett nytt kapitel, men behöver skriva mera. Snart är det dags att jobba igen, och då blir det svårare att komma igång. Jag går ju och väntar på uppgifter från Riksarkivet i Östersund rörande mordet i Harrsjön, som spelar en viss roll i min berättelse. Vore ju förargligt om jag skrev en massa fel, som jag sen måste rätta till.
Nu när jag tittar ut så är det vitt i luften igen. Nej, det blir nog ingen promenad ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0