Snö

Det snöar. Verkligen. Det bara snöar hela tiden, vräker ner. Snön är lätt och fin, det är ju minus 10 grader. Lägger sig över allting. Fönsterblecken är fulla, ett par decimeter snö upp över fönstren. Allting ligger inbäddat i snö. Vår bil har säkert 3 - 4 decimeter på taket. Visst, det är vackert, men nästan otäckt tycker jag. Man får en känsla av att det bara kommer att fortsätta och dränka allt liv.
Dessutom tycker jag att det är så otäckt att delar av min familj är ute och åker bil i det här vädret. Jag är alltid rädd för att något ska hända dem. Antagligen är det min livliga fantasi som gör det. Lika bra som det är när man ska skriva, lika hemskt är det i vanliga livet med denna fantasi. Helst skulle jag vilja samla ihop dem alla inom samma väggar och tvinga dem kvar där, så jag skulle ha full koll på dem.
För varje gång jag tittar ut så snöar det ännu värre. Jag kan inte hjälpa att jag jämför med Gävle i december 1998. Tänk om det blir så. Skönt att jag slipper ut och köra i alla fall. Men min man är ute med taxin, han är reserv idag. Dessutom är en dotter och ena sonens tjej ute och åker med två av barnen. Så visst är jag orolig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0