Adjö

Idag har jag varit och sagt adjö till mitt sommarjobb de tre senaste åren. Alltså till Aspenbadet. Lite konstigt känns det förståss, att det är slut nu. Jag var dit och öppnade för GB-glass som hämtade igen glassboxarna.
Klart att det har varit väldigt bundet att jobba där. I stort sett var jag upptagen varje dag. På helgerna hade vi visserligen tjejer och killar från lagen som jobbade där. Men oftast måste jag i alla fall dit och öppna och stänga. Ta hand om kassan och sånt.
Men det har så klart varit roligt också. Och som "grädde på moset" så har jag blivit idol för mina äldre barnbarn. De är väldigt imponerade av detta. Ritar teckningar på mig i kiosken och bassängerna. Dessutom leker de Aspenbadet titt och tätt. Klart att det känns bra.
Men som sagt var, nu är det slut. Min tid som idol är över. Det blir nog svårt att överträffa detta arbete i barnbarnens ögon. Men jag får väl försöka.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Du kommer alltid vara min idol!

2010-03-09 @ 22:56:42
URL: http://matildawikander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0