Visst händer det saker

Ibland , ganska ofta, tycker jag att mitt liv är FÖR banalt att skriva om. Jag har väl ingenting att berätta. Men - visst händer det en del även i mitt liv. Så jag skäms faktiskt över att inte skriva något.
De stackars få läsare jag haft har väl ledsnat för länge sen, kan jag tro. Men här kommer lite nyheter:

Snart kommer min andra bok. enligt uppgift ska den gå till tryckning i mitten av maj. Kommer förmodligen ut i sommar. Det känns helt fantastiskt. Jag hade väl för några år sen, absolut inga tankar på att jag skulle kunna ge ut en bok. Och nu är redan den andra på väg. Jag har just ikväll läst färdigt korrekturet. Sigrid - En skugga av blod, ska den andra boken heta. Det låter nästan som en deckare. Det som är så populärt. Men nån deckare är det inte. Men ändå ganska spännande. Om jag får säga det själv förståss.

Och som om inte det vore nog, så har jag ännu en spännande nyhet att berätta om:
JAG HAR FÅTT ETT PRIS!!!!! Idag när jag kom in från en promenad hade jag fått ett brev där det stod att jag hade blivit tilldelad Hedenvind-priset för i år. Priset kommer att delas ut i Stockholm den 17 maj. Kan ni tänka er det!! Att jag skulle få ett litteraturpris. Det är helt otroligt. Och det blev ju inte sämre av att jag googlade på det och fick upp en lista med personer som tidigare fått detta pris. Då höll jag på att svimma. Hur skulle jag kunna platsa bland alla dessa fantastiska författare.

Jag har läst brevet gång på gång, ifall jag råkat se fel, eller missuppfattat det hela.  Men nej, jag har faktiskt fått ett pris för min bok. Gissa om jag är glad.

Kommentarer
Postat av: eva

GRATTIS!!!!!!

Till bok och pris!



och att du bloggat igen!!

Eva

2011-04-17 @ 00:10:35
Postat av: Ann-Marie Wikander

Tack Eva!

Roligt att höra av dig. Jag får väl skärpa mig och i a f skriva varje gång jag ger ut en bok, eller får nåt pris!

2011-04-17 @ 08:08:03
URL: http://matildawikander.blogg.se/
Postat av: Maria

Är så stolt över dig mamma!!! Och också glad att du skriver här igen. Ses snart :)

2011-04-20 @ 15:14:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0