Hemma igen

Nu är jag tillbaka efter fjorton dagar på Cypern. Min man och jag hälsade på vår yngsta dotter som varit volleyboll-
proffs där en säsong. Bra att ha en som hittade i Limassol, som dessutom hade tillgång till bil och var van att köra på vänster sida. Det kändes faktiskt läskigt att trafiken var på "fel" sida. Det var strålande sommarväder nästan hela tiden. 20-25 grader och solsken. Vi låg på stranden, badade i havet, satt på kaféer, åt god mat på restauranger och över huvud taget hade det toppenbra.
Vad som var lite sorgligt där, var den svåra vattenbristen. Nu under våren när det brukar vara grönt och någorlunda gott om vatten, var det redan lika torrt som under hetaste sommaren. Hur ska det då bli i juli augusti?
Men jag såg blommande träd där, som var så vackra. Inne i stan, och även i Nicosia. Blå-lila-rosa blommor. De stod i långa rader efter gatorna. Synd bara att jag inte vet vad de heter. Det borde jag ta reda på. Otroligt vackert var det i alla fall.
Vad jag annars funderar på just nu, det är vad jag ska skriva nu. Jag har äntligen skrivit det sista kapitlet i Sigrids sommar. Och nu behöver jag en riktigt bra och engagerande idé att jobba med. Vi får se. Det kanske dyker upp nåt.
Nu ska jag kolla in Örebros fjärde finalmatch mot Elverket Vallentuna på SVBF:s Hotline. Jag håller så klart tummarna för Örebro volley.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0