Annandagsjul

En tradition som vi har börjat med på senare år, är att fira familjens julafton på annandagen. Det är ju så många personer inblandade nuförtiden att dagarna nästan inte räcker till. Så därför träffas vi, äter gott och byter julklappar med varandra. Ja just det, på annandagen. Och det går väl precis lika bra som julaftonen.
Igår var det annandag jul, så då kom våra barn och barnbarn hit med sina små trollungar. Nämnligen fyra stycken. Så många är det nu. Nästa jul kommer det att vara minst fem. Det är så roligt med barnbarnen. Julen är ju verkligen barnens högtid. Fast när jag tänker efter så är det allas högtid. Vi vuxna uppskattar den goda maten, och även drycken, och så gillar vi att se på barnens glädje över julklapparna. Barnen äter inte så värst mycket, men däremot så leker de desto mer.
I år kommer vi dessutom att fira en sorts julafton till! Nämnligen på söndag kväll. Då kommer vår yngsta dotter hem från Tyskland. Och hon har julklappar som ligger och väntar på henne. Dessutom så ska vi gratta henne på 25-årsdagen som inföll i september. Då var hon redan på plats i Aachen för proffsspel i volleyboll. Dessutom vet jag att hon har en del julklappar till sina syskonbarn. Gissa om dessa ungar har fått en del paket. De har firat med föräldrarnas familjer både till höger och vänster. Minst tre och i något fall fem julklappsutdelningar har de haft.
Men det ska verkligen bli roligt att träffa "Lillan" igen. Det var ett tag sen sist. Hon spelar match ikväll och i morgon flyger hon iväg hem. Men som vanligt när hon är hemma, så ska hon hinna träffa så många. Nyår ska hon fira i Örebro tillsammans med alla kompisar hon har där. Så vi får väl inte se så mycket av henne.
För övrigt så håller jag på att gå upp i limningen av allt jag väntar på. Jag har fortfarande inte hört nåt från bokförlaget. Dessutom har jag inte fått svar från sjukhuset. Jag var ju där och gjorde datormografi, eller vad det heter. Hoppas bara att det inte är nåt.
Nej nu måste jag sätta lite fart. Jag ska i alla fall hinna dammsuga lite idag. Och så klart gå ut på en promenad. Det är vackert väder. Fem grader kallt och solsken. En strålande vinterdag. Jag ska verkligen passa på att njuta. Det har varit så grått och mörkt länge nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0