Mörker

Livet består mest av mörker nu. Mörka morgnar och mörka kvällar. Och kanske lite ljusgråa dagar. Undrar om det är mitt humör som gör att allt känns så grått, eller om det är allt det gråa som totalt sänker mitt humör. Egentligen spelar det ingen roll. Grått, mörkt och trist är det i alla fall. Precis allt.

De enda ljus jag kan se i mörkret är alla stjärnor och ljusstakar som poppade upp i lördags och söndags. Hurra för dem. Men faktum är att så här låg har jag inte varit på v ä l d i g t länge. Inget speciellt som jag kan skylla på, men usch och fy så nere jag känner mig.

Det är konstigt egentligen för jag har det verkligen inte så illa. Det går ingen nöd på mig. Men ändå, så känns det så här. Jag har nyss varit och klippt håret. Snart har jag köpt färdigt alla julklappar, vilket jag är glad för. hahaha så glad jag är. Jag menar, jag har möjlighet till att handla, saknar varken pengar eller någon att handla till. Så egentligen borde jag skämmas för att jag är så här nere. Och det gör jag också. Precis som om det blir bättre av det.

Jag har verkligen försökt att rycka upp mig. Det lyckas inte alls. Snart ska vi hålla kalas för min mamma som fyller 90 år. Jag väntar på ett nytt barnbarn som kan komma vilken dag som helst. Jag har redan barnbarn som är hur underbara som helst. Och ändå så mår jag inte bra. Julen kommer med stormsteg och den brukar vara så härlig. Jag har lämnat in ett bokmanus och väntar på svar. Det hjälper inte heller. Vad ska jag göra?? Jag får verkligen anstränga mig för att orka göra någonting. All lust och glädje är borta. Hjälp mig.

Kommentarer
Postat av: Matilda

men mamma, va ledsen jag blir av att läsa det här. JAg hoppas verkligen att du mår bättre nu!!! Jag älskar dig och vill ju att du ska må bra och vara glad. FInns det nåt jag kan göra så säg till!!!

Stoooora kramar och pussar från lillan

2008-12-06 @ 00:45:57
URL: http://matildawikander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0