Shopping 2

Nu har jag fått bassning igen, av min dotter. För att jag som vanligt är allt för negativ. Och faktiskt så har jag gjort ett nytt försök att köpa festkläder. OCH DET LYCKADES!!!
Det var så här:
Jag beslutade mig, i sista minuten, för att ta det förträffliga Upptåget in till Uppsala. Resan kunde inte ha börjat bättre. Det var fel tåg, ingen biljettautomat, alltså gratis resa. Det här började riktigt bra. Väl inne i stan hittade jag på en affär som faktiskt hade lite andra kläder. HURRA. Och en mycket trevlig expedit, som hjälpte mig tillrätta. Jag hittade en kjol som var riktigt snygg och med bra längd. Kortkort gör sig inte riktigt på 60-åriga tanter. Dessutom letade hon fram ett linne, som, och det här får ni inte säga till nån, håller in valkarna litegrann. Utanpå ska jag ha en blus som också trollar bort en del. Så förhoppningsvis kommer resultatet att bli riktigt skapligt, för att vara mig.
Att jag dessutom hittade ett par röda skor till det facila priset av 99:- gör ju inte saken sämre.

Mycket nöjd letade jag mig till en servering och åt en god lunch, bara det att slippa fixa maten själv. Raggmunk med fläsk och god sallad till det. Det blev bara vatten till, fast jag kände mig på festhumör. Men nån måtta får det väl vara en vanlig onsdag.
Behöver jag tala om att det var samma fel-tåg på vägen hem. Alltså utan biljettautomat, och gratis resa igen.
En helt fantastisk stadsresa. Jag kanske till och med gör om den en vacker dag.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Det låter helt underbart mamma!! ser verkligen fram emot att få se dig i den nya "outfiten" Puss och kram

2008-03-15 @ 00:42:01
URL: http://matildawikander.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0