shopping

Finns det nåt trevligare och mer beroendeframkallande än att shoppa? Ja, definitivt!! Det mesta är roligare än att gå i affärer och försöka hitta något passande.
Jag är bjuden på ett stort släktkalas, och efter en titt i garderoben vet jag att nu går det inte längre. Jag MÅSTE köpa något nytt till festen. Behöver jag tala om att det är det allra värsta jag vet. Det finns ingenting som är så förödande för den lilla självkänsla jag har som att gå i affärer och titta på nya kläder. Som om det inte vore svårt nog att hitta något som passar, det vill säga går på mig, så är det direkt omöjligt att ens se ett plagg som jag skulle vilja ha.
Jag har redan tusen gånger ångrat att jag tackat ja till inbjudan. Jag vet ju redan då hur det ska bli. Redan när jag säger att det skulle verkligen vara roligt att träffa alla igen, så maler tanken i mitt bakhuvud : VAD SKA JAG SÄTTA PÅ MIG??? Finns det verkligen inga affärer som har kläder för MIG?? Jag är för gammal, för tjock, för magig, för åderbråckig, för gråhårig, helt enkelt för ful, för att överhuvudtaget få handla kläder!! Såna som jag borde naturligtvis inte vistas i våra köpcentra. Igårkväll gjorde jag ett försök i Valbo köpcentrum. Hade tänkt mig en klänning eller en halvlång kjol i nåt småmönstrat i, som jag tycker, vackra färger. Jag såg EN, jag säger en kjol som var tänkbar, men utan att jag tyckte om den. Nej, knäbyxor eller leggings ska man ha, och med mammablusar i stormönstrat i grälla färger, det är det enda som finns. Måste alla klä sig likadant? Passar verkligen alla att klä sig så?? Hur tänker egentligen affärskedjorna? Är det nåt fel på såna som mig, ELLER VÅRA PENGAR?????
Och vart man än åker är det samma affärer och likadant utbud. Nej usch och fy för klädesbranchen. Hur likriktat får det vara egentligen. Hur kan amn tro att alla ska ha precis samma smak, alltid? Och dessutom i stort sett samma storlek?? Nej skärpning alla Kapp-Ahl, Lindex, Hennes osv.
Om ni inte har fattat det så tror jag att det finns ett stort uppdämt behov av att köpa kläder hos både äldre och större kvinnor. Få se vem som först upptäcker det.

Kommentarer
Postat av: Ingalill Sjöberg

Hej!
Åh,vad jag känner igen mig.Jag är inte gravid och kommer aldrig att bli det igen(65år) och jag vill inte ha mammakläder!Det blir väl att börja gå på loppis kanske.
hälsar Ingalill

2008-03-13 @ 17:39:14
Postat av: Matilda

Nu råkar jag ju veta att du faktiskt har hittat lite nya kläder oxå, så när kommer det positiva inlägget om det?? :)
25 dar kvar tills ni kommer hit, nu är nedräkningen igång på riktigt!
puss och kram

2008-03-13 @ 21:32:51
URL: http://matildawikander.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0