Tidningsläsning

Ibland funderar jag på om jag ska sluta läsa dagstidningar. Det är så fruktansvärt deprimerande. Så mycket våld och elände. Och faktum är att jag börjar tycka att killar måste vara galna. Ja, inte alla så klart. Men rätt så många. Vad är det egentligen för fel på dem?
I mina mörkaste stunder brukar jag plocka fram en något drastisk teori, och håll i er nu:
Vi (kvinnor) lägger upp en spermabank, och sen utrotar vi alla karlar. De nya som föds uppfostras av kvinnor, och blir därför mindre våldsbenägna. Så efter ett antal år har samhället ändrats och blivit mänskligt igen, om det nu någonsin varit det. Är det däremot ett djupt liggande genetiskt fel på karlar, då hjälper väl inte ens en kvinnlig uppfostran. Nåja, det här är väl inte alldeles allvarligt menat. MEN VAD SKA VI GÖRA MED ALLA VÅLDSVERKARE?

Men som vanligt så är det väl samhällets fel! Nu när det är så populärt att poängtera att alla har ett personligt ansvar för sina liv. Och, skulle jag vilja säga, föräldrarna har ansvaret för sina barn. Ungar ska inte springa ute kl 3 på nätterna och slå sönder skyltfönster, som hände igår i vårt hus. Även om de har påsklov, så har inte föräldrarna lov från att se efter sina ungar. Att skaffa barn är i princip ett livslångt åtagande. Och då är inte det viktigaste att ge dem pengar, kläder, prylar osv. Det allra viktigaste är att ta sig tid med dem. Se dem, prata med dem, hålla reda på dem. Den skyldigheten kan man aldrig förhandla bort. ALDRIG!!

Nu ska jag återgå till tidningen och läsa andra delen. Hoppas den blir lite mer positiv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0