Gråväder

Värre än så här kan det knappast bli. Vädret alltså. Störtregn och stormvindar. 3 grader varmt. Jag säger bara USCH!! Fast det är klart att det kan bli värre. Snöstorm till exempel. Ännu mörkar som det faktiskt kommer att bli ända fram till 21 december. Så det kan definitivt bli värre. Men jag känner mig så himla nere nuförtiden. Det påverkar så klart min syn på vädret också. Idag är det inte ens promenadväder. Annars brukar det faktiskt hjälpa att gå ut och gå. Idag blir det förmodligen inte av. Fast jag vet att det inte finns något dåligt väder, bara dåliga kläder. Och jag äger både gummistövlar, paraply och regnjacka. Det är lusten och glädjen som jag inte kan hitta igen. Var kan de vara?

Jag funderar just på om jag ska gå ner i källaren och leta upp några papper som min dotter frågade efter. Dessutom har jag tänkt leta upp lite mera leksaker till mina barnbarn, Vi har några kartonger med puzzel, spel och leksaker nere i källaren. Men allt känns ogenomförbart idag. Hur kan man bli så himla slö och oföretagsam. Det vore lagom att ta sig ett glas vin, eller en skaplig drink. Fast å andra sidan, hur nyttigt är det? Tänk om jag skulle börja ta till spriten, som det heter. Att dricka för sig själv, alldeles ensam mitt på blanka dan, det är väl närapå det värsta man kan ta sig till. Så absolut förbjudet att det inte ens får sägas, högt. Knappast någon långsiktig lösning på problem. Eller hur?

Nej nu har jag inte tid att sitta här längre. Skål! Jag menar hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0