Ledsagare

Nu har det äntligen blivit av. Jag har anmält mig som ledsagare, och i morgon ska jag iväg på mitt första uppdrag. Det känns faktiskt lite pirrigt. Jag ska ju lära känna en ny människa och få vårt samarbete att fungera. I och för sig brukar jag ha lätt för att "ta folk". Men man vet ändå inte.

Nåja, det ska faktiskt bli roligt att göra lite nytta igen. Hur det än är så känns det som om jag inte gör nåt när jag är arbetslös. Som om jag är utanför och ibland faktiskt totalt värdelös. Alla dagar är inte så, men några. Det är ganska jobbigt. Det blir inte många timmar alls, men bättre än ingenting. Och med tiden kanske jag kan få någon mer kund.

Igår fyllde jag år. Inget jämt eller så, men vi i familjen träffades i alla fall och åt middag tillsammans. Två av mina barn och två av barnbarnen var med, och sonens tjej förståss. Som alltid är det roligt när de kommer hit. Vi åt Janssons frestelse, och det var riktigt länge sen. Mums. Dessutom gjorde jag ena sidan av formen som en gratäng och stekte köttbullar till det, åt ungarna förståss. Efteråt fikade vi med tårta. Precis som det ska vara. Småflickorna lekte så fint med varann, fast det är ganska stor åldersskillnad. 5 och 2,5 år är de.
Varje gång vi träffas så känner jag mig priviligierad, tänk att ha fyra underbara barn och deras familjer. Det är det bästa i mitt liv. Att umgås med dem och veta att de vi alla finns till för varann. Ofta hjälper de varandra och oss, och vi försöker ställa upp för dem så mycket vi kan.

Jag funderar ibland på hur livet sett ut om jag inte haft barn. Vad hade jag sysslat med då??? Kan inte ens tänka mig det. Men det är väl klart att det också skulle gå. Då visste jag ju inte om nåt annat.


För övrigt har jag inte skrivit ett ord. Det börjar kännas en aning stressande. Men jag får väl skylla mig själv. Att sätta sig ner och jobba med det är faktiskt mitt eget ansvar. Men faktum är att jag bara går och väntar på besked från bokförlaget och kan inte ta mig samman. Skärpning på mig!!


Och allt det här är väl mäkta banalt. Dessutom regnar det idag, riktigt rejält till och med. Känns inte särskillt lockande att ta en promenad, men det kan bli bättre på em.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0