Utmaning

Jag har blivit utmanad! Och det av min dotter. Jag som trodde att hon var respektfull och lydig, ja en mammas lilla flicka. Men där ser man hur fel man kan ha! Hur vågar hon??!!

De regler som gäller är dessa:
- Länka till den person som utmanat dig och glöm inteatt lägga in dessa regler i inlägget.

- Berätta sju saker om dig själv, både alldagliga och oväntade

- Utmana sju personer i slutat av inlägget genom att nämna deras namn och länka till deras sidor

- Låt dessa personer få veta att de blivit utmanade genom att lämna en kommentar på deras bloggar


1      Redan som barn hade jag en livlig fantasi. När vi läste om forntiden i historien upptäckte jag en bildsten en bit hemifrån. Jag såg tydligt bland annat en sol med "Fingrar" längst ut på strålarna. Så jag lyckades få hela min klass med lärare och allt till att gå ca två km för att titta på min upptäckt. Men konstigt nog så syntes ingenting då. Inte ens jag såg bilderna. Gissa om jag blev retad.

2    När jag skulle födas, blev mamma lämnad ensam under personalens lunch. Just då föddes jag. Hon ropade på hjälp och en annan blivande mamma hämtade hjälp. Personalen höll mig utanför fönstret och lyckades till slut få mig att andas. Den kvinna som räddade mig, var för trång och läkaren vägrade snitt. "Det ska gå den naturliga vägen" sa han. Så först dog barnet och sen hon av likförgiftning!! Det var på den gamla goda tiden.

3    Som barn tyckte jag bäst om att skriva uppsats, som det hette då. Hitta på historier gillar jag fortfarande och min dröm är att bli författare. 

4    Jag åkte mycket skidor som barn. Men min ett och ett halvt år äldre bror skulle alltid vara Sixten Järnberg när vi lekte skidtävling. Jag fick vara Vejku Hakkulinen. Följaktligen vann brorsan och jag blev alltid tvåa. Försökte jag åka om slog han mig med stavarna.

5    Jag har arbetat ideellt i idrottsföreningar i sammanlagt 30 år. Rätt många timmar har det blivit.

6    Jag är mycket svag för söta bakverk och choklad. För en livslång kamp mot sötsuget.

7    Jag har ägt en bil i mitt liv. Det var 1973-75. En Ford Taunus, Spjutet kallad. Under bensinransoneringen fick jag ransoneringskort som fortfarande ligger kvar i en låda.

Nu återstår bara att hitta sju personer att utmana. Jag återkommer till detta under något av de närmaste åren. 


Kommentarer
Postat av: Matilda

Varför trodde du det?? Har du aldrig träffat mig ;) Jag vågar allt!! Jag ska hålla koll dom närmsta åren så du håller ditt löfte ;) pöss

2008-10-27 @ 23:35:09
URL: http://matildawikander.blogg.se/
Postat av: Alina

Godnatt på dig!! :)

2008-10-27 @ 23:41:35
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0