Det är aldrig försent

I helgen var jag, min dotter och dotterdotter upp till Söderhamn för att hälsa på vår mor, mormor, respektive mormorsmor. På lördag hade hon bokat in en inspelning! Det ni! Hon är 90 år nu och skulle spela in när hon sjöng gamla fäbodvisor. Det var en dotter till en väninna som ville komma och göra inspelningen. Så, det är aldrig för sent att göra någonting. Nu var inte mamma nöjd med sången. Hon tyckte inte att det hade gått så bra. Men - vem kan fodra att det ska vara felfritt. Jag tror att kvinnan med bandspelaren var nöjd, för så lät det i alla fall. Hon hade även önskat att mamma skulle komma på nån mer sång, gärna nån liten fräckis. Men det blev fyra sånger, tror jag.
Fast dagen efter kom hon ihåg ytterligare en, som dessutom var lite rolig. Men då var det för sent. För den här gången. Min dotter föreslog att mormor skulle ta sig till Gävle för att medverka i uttagningen till Idol. Det kanske vore nåt. Förmodligen skulle hon vara den äldste som försökt.

För övrigt var det underbart vårväder i helgen. Sol och säkert 15 grader i lördags. Vi satt ute på en servering och fikade medan vi väntade på att inspeklningen skulle bli klar. Underbart! Som jag har längtat. Jag passade också på att leta igenom alla gamla kort i fall jag skulle hitta något som passade till omslag på min bok. Men tyvärr inte. Så jag får leta vidare på internet, eller nåt. Men som bekant så är jag inte så vidare bra på det. Fast det är ju aldrig för sent, har jag nyss sagt. Så en vacker dag kanske jag lärt mig att surfa på internet. Utan problem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0