Påskhelg

Så är det påsk igen, och faktiskt kom våren samtidigt. Helt underbart. Igår, på påskafton var vi till Uppsala och hälsade en ny liten släkting välkommen till livet. Det var min brorsdotter och Sofia och hennes kille Peter som fått en liten flicka förra söndagen. Lika underbart söt och gullig som alla små nyfödda är. Och föräldrarna var precis så där lyckliga och glada som jag minns att vi var när vi fått barn. Dessutom träffade vi barnets mormor och morfar. Det blir inte så ofta att vi ses nuförtiden så det var också väldigt roligt. Mormor bjöd på hemgjorda karelska piroger med äggsmör. Jättegott. Och sen en underbar chokladtårta. Mums.

Idag, påskdagen ska jag åka till Lövstabruk. Dels för att träffa mina skrivarkompisar, men även för att läsa texter för en månghövdad publik. Nu överdriver jag väldigt mycket. Det brukar minsann vara glest mellan besökarna. Men i värsta fall får vi väl läsa för varann. Min mamma som är på besök, ska i alla fall följa med. Så då har vi en lyssnare.

Jag har köpt med lite godis, cider och vindruvor. Det kanske kan få någon Konst-på-väg-besökare att stanna till och lyssna på oss. Hoppas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0