Insyltad

Just nu är jag riktigt insyltad. Ja, i syltkokning alltså. Eller rättare sagt igår var jag det. Då rensade jag färdigt lingon och blåbär som min man och jag plockat kvällen före. Sen kokade jag lingonsylt, som oss emellan blev riktigt god.
Så nu känner jag mig nöjd och glad. Kommer nog att överleva även den kommande vintern. Fast det är så klart inte slutkokat, jag ska också göra äppelmos. På torsdag em ska min assistent och jag åka över till dottern för att där fixa vitt och fint äppelmos av deras sommarfrukt. På fredag blir det nog till att göra det samma hos vår äldste son. De har också ett Transparant blanche-träd. Och det är hög tid att ta rätt på dessa frukter. Låter det som att jag tycker det är jobbigt. Det gör jag inte, jag tycker sånt här är roligt. Känner mig så rik när jag kan ställa in burkar med sylt och mos i källaren. Det är väl de gamla generna som signalerar om vinterfoder. Nu överlever vi ännu en vinter...

För övrigt så ska jag till tandläkaren idag, och sen vara barnvakt åt Julie och Jonna. Det kommer att bli roligt.
Vädret däremot är inte särskilt kul idag. Det regnar, och jag kan knappast påstå att det behövs mera regn nu. Men-
det är inte jag som bestämmer över vädret. Tyvärr.
I frågan om min bok, så har jag fått ett mail där det står att den kommer nästa vecka. Dessutom fick jag ta del av en recension brån Btj, som jag tolkade som Bibliotekstjänst. Den var jättebra, och gissa om jag blev glad.
Dessutom kom jag igår kväll på att jag nog ska skriva lite ur mammans synvinkel i fortsättningen av berättelsen om Sigrid. Hon behöver få komma till tals känner jag. Få se om jag kan komma igång med det redan idag. Kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0