Klippning

Idag ska jag klippa mig. Om ganska precis en timme faktiskt. Det ska bli riktigt skönt. Jag har väntat halva sommaren på att få det gjort. Med mitt sommarjobb så har jag inte kunnat beställa nån klipptid. När de haft öppet har jag jobbat. Lite hade jag hoppats på att tjejen från AME skulle kunna vara där själv så att jag i alla fall kom iväg och fixade håret. Men nej. Hon kom dit tre gånger sammanlagt, och en av dem måste hon iväg tidigare. Man kan knappast beställa en tid i såna fall. Så nej - det blev ogjort. Samma sak med andra ärenden som jag behövt göra, det fick vara tills badet stängt, dvs nu.
Och nyss ringde min ena dotter och undrade om jag inte skulle passa på att göra nåt mera. Dvs färga eller fixa ögonbryn och fransar eller nåt. Jag blev alldeles ställd. Jag vet ju inte ens vad och hur jag skulle vilja ha det....
Då behöver jag tänka på det - ganska länge till och med. Först måste jag ju veta vad jag vill ha. Har inte ägnat det en tanke ens. Hu vad svårt. Men dottern menade att jag behövde piffa upp mig lite inför bokutgivningen. Klart att jag behöver det. Men hur. Usch va svårt. Det där har aldrig varit mitt intresse. Men jag kan hålla med om att jag alltid klagar på mitt utseende och säger att jag skulle behöva "göra om mig".
NÅGON SOM HAR ETT TROLLSPÖ??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0