Regnvädersdag

Det spöregnar ute. Inte vidare roligt med tanke på att jag och mina skrivarkompisar ska träffas hos Eva i eftermiddag. Då är det tänkt att vi ska kunna vara ute i hennes trädgård. Men - vem har sagt att det inte slutar regna till dess. Klart att det gör. Jag har ingen aning om hur mycket folk som kommer dit, men troligen en hel del. Om en så underbar människa som Eva samlar ihop sina vänner, och släktingar, så kan jag ana att hela Lövstabruk blir fullt med folk. Så det är klart att det slutar regna när som helst. Hur det än blir så tycker jag att det ska bli underbart roligt att träffa alla igen. Jag har längtat hela sommaren. Tänk så lyckligt lottad jag är som får ingå i det gänget. Tänk om jag aldrig vågat börja på skrivarkursen där ute i Lövsta. Hur hade då mitt liv sett ut? Jag hade antagligen aldrig lärt känna alla dessa underbara människor. Hemska tanke! Jag hade heller inte börjat skriva. Och absolut inte varit på väg att få ut en bok. Så, ifall ni tjejer läser detta, tusen miljoner tack för att ni finns och stöttar mig oupphörligen.
Sen kan jag ju önska att jag vore lite mer som Eva. Vågade mera och kunde ta vara på de gåvor jag i alla fall fått här i livet. Men nu är jag som jag är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0