Varmt

Det är varmt, varmt, varmt! Och faktiskt är jag rätt nöjd med det. Visst - det är jobbigt, men nu är det bara en vecka kvar av badets öppentid. Så jag får lov att stå ut, för det är bra för klubben, dvs TierpVolley. Allt vi kan ta in på badet är så klart välkommet för att klara alla utgifter under säsongen. Och det är så klart mycket roligare när det kommer folk hela tiden, fy attan för att sitta där själv och nästan frysa, som jag gjort stora delar av sommaren.

Om det är nåt jag grämer mig lite över, så är det att jag inte kunnat deltaga i alla spännande intressanta aktiviteter som varit i Lövstabruk. Men jag har verkligen varit helt fast på badet. Varje dag, så gott som. En helg har jag varit helledig, men då var vi upp till mamma och plockade bär. Hon ville så gärna komma ut i skogen en sväng. Och det gjorde vi! Hon var med och plockade hallon, och kokade sen drottningsylt. Bra gjort när man är 90 år. Vi hann också fika borta vid Järvsjön i närheten av Söderhamn. Och sen kom det en rejäl regnskur, men vi var redan klara. Riktigt mysigt var det.

Får jag någon stund över så vill jag umgås med mina älskade barn och barnbarn, så klart. Och just nu är yngsta dottern hemma som hastigast. Hon kom igår em, och ska vidare till Tyskland tidigt på tisdagmorgon, så det är inte lång tid vi får ha henne hemma. Hon hinner väl lagom tvätta och packa och träffa sina syskon och deras barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0