Jaha, det var det

Nu är det juldagens kväll. Egentligen kan man säga att julen är över. Julafton gick, ganska lugnt kan man påstå. Mamma och jag gjorde de sista förberedelserna. Pyntade och fixade maten. Min man jobbade!! Ovanligt, va? Resten av vår familj jobbade också, eller firade på annat håll.
Lagom till Kalle Anka var vi färdiga. Satte oss framför tv:n med kaffe, skinksmörgås och en god likör. Dessutom smakade vi på knäcken och kolan.
Klockan halv sju på kvällen kom maken hem och strax efter satte vi oss till bords för att avnjuta julmaten. Det var riktigt gott med sill, skinka och annat plock. Vi tog även snaps till och ett glas vin.
Klart att det kändes lite ledsamt att ingen av barnen med familjer var här - men i morgon, annandagen, då ska vi träffas här hos oss. Det ska bli jätteroligt. Visserligen saknas yngsta dottern, men den 29 kommer även hon hem. Då ska vi ses här hos oss på middag igen. Egentligen är det väl inte så noga vilken dag man ses, huvudsaken är att man gör det.
I frågan om mitt liv som författare, så kan jag meddela att förlaget sålt slut på böcker och bad mig skicka 20 st, så det har jag gjort. Känns ganska häftigt kan jag säga. De funderar även på att trycka upp fler böcker, vi har inte heller så många kvar. Nu väntar jag bara på att lugnet ska lägra sig över mig och mitt hem, så jag kommer igång att skriva igen, det var ett tag sen.
Jag kan även tala om att förlaget rått mig att söka ett arbetsstipendium för att kunna jobba i lugn och ro med skrivandet. Jag hade inte ens en aning om att möjligheten fanns. Där ser man vad lite jag vet. Men - visst ska jag försöka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0