Apropå böcker...

Idag önskar jag faktiskt att min blogg skulle vara välbesökt. Nu vet jag så klart att den inte är det. Jag brukar inte bry mig om det, jag skriver mest för mig själv. MEN IDAG!!! Nu vill jag faktiskt att hela världen ska läsa den. För, hör och häpna, idag har jag fått ett mail från bokförlaget. Det är alltigenom positivt! De vill definitivt ge ut min bok! Som jag har gråtit här för mig själv. Trodde nog inte att det påverkat mig så mycket, men det har verkligen legat över mig som en tyngd. Och nu när beskedet kommit och allt släpper, så vill jag bara gråta.
Jaghar skrivit ut mailet och läst det gång på gång. Och inte ens jag med mina svartsynta ögon, kan hitta något negativt i brevet.
"Men ju mer jag läste, desto mer musik - som du  uttryckt det - blev det. Och mellan dialogerna är du också en styv berättare. Sparsmakad, återhållen, men med ett eget, väl fungerande språk. Så... jag är alldeles övertygad om att det kan bli en bok."
Så bland annat skrev lektören. Undra på att jag måste gråta en skvätt. Men han skrev också att han rest bort och kommer tillbaka 28/2, så innan dess händer väl inget mera. Men nu kan jag vänta, i alla fall några veckor. Jag har väntat hela livet.
Nu skulle jag bara vilja skrika ut det över hela världen. JAG ÄR EN FÖRFATTARE!!!

Inte ens jag kan tycka att det är banalt.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Det är helt underbart mamma!!! Du är så grym. puss på dig

2009-02-09 @ 16:02:43
URL: http://matildawikander.blogg.se/
Postat av: Anna Rönnbäck

Gud så roligt! Jag måste nästan gråta lite jag också när jag läser om din efterlängtade glädje! Grattis!

Nu vill jag att den ska komma ut nu på en gång så jag kan köpa den!!!

Åter igen: ett stort grattis!

2009-02-09 @ 16:03:21
Postat av: Fia

GRATTIS =) Vad roligt, är så glad för din skull, väntar också med spänning att få läsa den!!! Kraaam

2009-02-09 @ 16:31:34
Postat av: Eva

GRATTIS!!! Ännu en Lövstaskribent blir utgiven!!

2009-02-09 @ 18:47:08
Postat av: Ann-Marie Wikander

Tack alla underbara tjejer för att ni stöttar mig, och delar min glädje. Då blir det ändå bättre!

2009-02-10 @ 09:10:18
URL: http://banalt
Postat av: Annika Johansson

Hej Ann-Marie!

Eva tipsade om din sida. Det är så roligt att höra lite om hur det går för er, kära klasskompisar. Roligt var det också att läsa att du skriver och fått positiv respons från förlaget! Jag är dock inte särskilt förvånad över detta... Du är en fantastisk berättare och skribent!Och jag ser fram emot att få läsa!?



Jag skriver också hela dagarna. Mest en massa reklam- och informationstexter dock...Inte särskilt poetiskt, men kul ändå.I somras var jag iväg på skrivarkurs, men denna gång som lärare!Och fler kurser är planerade. Hur kul som helst.Och en tidning skickar iväg mig till Kina för att skriva blogg och resereportage. Hur galet är inte det? Men jag ska inte förneka att det är slitigt att frilansa...



Stor kram till dig

Annika i Linköping

2009-02-11 @ 12:55:47
URL: http://www.textmagasinet.se/?page_id=7
Postat av: Maria

Har ju redan sagt det men jag är så glad för dig mamma och väldigt stolt också.

Snart är dagen du väntat på så många år där. När du håller din första egna bok i handen! Puss puss

2009-02-11 @ 13:08:05
Postat av: Maria T

Ja det var väl det jag visste! Manuset är ju så bra.

En digital grattiskram tills vi ses.



Maria T

2009-02-13 @ 00:34:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0