Glädjeämnen

Precis som jag efterlyste, så kom det glädjeämnen. Det är ju inte mina grejer på riktigt, men delad glädje är dubbel glädje. Idag kan jag alltså glädja mig åt att min yngsta dotters lag i Tyskland har vunnit sin första match i Bundesliga
Dessutom vann TierpVolley sin match mot Habo. Båda lagen med 3 - 0 till och med. Grattis, grattis till dem.

Dessutom är jubileumslotteriet avklarat, och dragningen gjord. Det känns jätteskönt eftersom jag har hjälpt till en del med att få ut lotterna till folk som skulle sälja. Dessutom att sen inkassera pengar för dessa lotter. Det är alltid lite nervöst med såna uppdrag. Men i stort sett har det fungerat bra, även om alla lotter inte blev sålda. Tyvärr. Men i alla fall nästan alla. Dessutom var det tre personer i vår familj som vann någonting i alla fall. Fast det är klart, vi köpte nog en hel del lotter också. Så visst har jag saker att vara glad över. Så det så.

I morgon ska jag till Arbetsförmedlingen för att i en grupp, träna mig på att söka arbete. Det ska bli riktigt roligt. Hahahahahahahahahaha, så roligt det ska bli. Jag får träffa nya människor  och förhoppningsvis bli vän med dem. Hur det kommer att bli, det får vi se. Spännande, eller hur?  Ni får väl läsa den spännande fortsättningen här på min blogg.

Kommentarer
Postat av: Anna Rönnbäck

YEAH! Vi vann en match! Otroligt kul! Och otroligt nedtyngande när man minns att det vi gör är att kämpa om att vinna set bara för att bevara vår ärofyllda nästsista plats i ligan...

Hmm, anar jag en viss ironi i ditt "hahahahahahahahahaha", eller det kanske är ett sånt där tillgjort "hahahahahahahahahaha" som i slutändan faktiskt frambringar ett äkta "hahahahahahahahahaha"? Hoppas på det senare!

2009-02-09 @ 16:24:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0