Repris

Lite så känns det när jag varit på första träffen med den grupp jag ska ingå i på arbetsförmedlingen. Det var i måndags som det startade. Inget fel på deltagarna, eller personalen för den delen. Men jag har varit utan jobb så länge så jag har gått på något liknande förut. Det jag nu hoppas på är om jag ska få någon praktikplats så småningom. Så långt har jag inte kommit förut. Vi får se.
Jag är fortfarande förkyld, har ont i halsen och huvudet. Dessutom kom min man hem på morgonen efter att ha kört ett par timmar. Nu har han fått magsjuka. Så då har ju jag också nåt att se fram emot. Jag skulle i och för sig behöva ha magsjuka i ett par veckor, men.... Det är ju inte så mysigt att spy.  Det visar sig väl om jag är mottaglig och får samma smitta. Flera i familjen har redan haft det, så varför skulle jag klara mig.

Vad jag annars ska jobba med idag det är att göra läxan jag fick i måndags. Nämnligen att söka ett arbete. Jag har valt ut en annons, så ska jag skriva ett brev och en cv som jag ska försöka göra så professionell som möjligt. Skicka iväg det förståss och ta med kopior till kursen på fredag.
Jag ska också försöka komma ut en liten sväng, för att få lite friskluft. Kanske gå till kommunhuset och lämna min tidrapport från mitt lilla lilla arbete som ledsagare.

Dessutom borde jag skriva ett nytt följebrev till bokförlaget i stället för det som de slarvat bort. Och kanske tala om för den jag pratade med att : Jodå jag vet hur deras förlag är uppbyggt, att man ska betala utgivningen själv. Det frågade han om minst två gånger vid varje tillfälle jag kontaktat dem. Vilken glädjespridare!!

Banaliteterna bara hopar sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0