Sommarsöndag

Det låter väl idylliskt. Sommarsöndag. Och det är det också. Jag är ledig. Igår var min man och jag bortbjudna på middag. En riktigt trevlig kväll. En helt fantastisk middag. Gunilla och Kjell bjöd på en trerätters middag som var helt underbar. Tänk bara deras egenodlade färskpotatis! Bara den fick mig att falla. Och så matjessill med gräslök, färsk gul lök och gräddfil. Närapå att vi åt oss mätta redan där. Men - vi orkade även med varmrätten. Älgfile med kantarellsås, färskpotatis och en underbar sallad. Också den odlad av dem. Så himla fräscht och gott. De är fantastiskt duktiga på att odla. Nästan så jag längtar tillbaka till huset och vårt grönsaksland. Men nu protesterar min rygg. Dessutom är våra värdar mycket trevliga och roliga att prata och umgås med. Så vi hade en toppenkväll.

Och idag, govänner, så ska vi få träffa vårt nya barnbarn för första gången. Det ska bli så roligt att se och känna på lill-tjejen. Vi har planerat att komma tillsammans. Min man och jag, vår andra son och vår ena dotter, båda med sina familjer. Babyn måste ju få känna att hela familjen hälsar henne välkommen till oss.
Tänk så rik jag är. Fyra underbara barn, och deras familjer. Och barn är jag så otroligt svag för. Jag har alltid haft en speciell kärlek till barn. Ända sen jag själv var liten så har barn sökt sig till mig. Jag vet inte vad det beror på, jag är bara tacksam över att det är så. Barn är helt underbara.

Kommentarer
Postat av: Eva

tack för urklippet och grattis till barnbarnet!

2009-07-29 @ 17:13:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0