30-årskalas

Ikväll har jag varit på 30-årskalas. Den äldsta av mina döttrar fyllde år idag. Och som vanligt när det gäller mina barn så kan jag inte fatta att det är sant, att de är så gamla. Att det är så länge sen jag fick dem. Visserligen bara till låns, men i alla fall. Nu har hon man och två barn, jag som knappt fattat att hon är vuxen än. Men jag antar att det känns så för alla föräldrar. Man hänger inte riktigt med i svängarna.
Som vanligt så var det jättekul att träffas allihopa, speciellt småttingarna förståss. Linnea, Julie, Jonna och Maximilian. Han är ensam pojke än så länge, få se vad nästa barn blir. I slutet av juli ska Mattias och Beas lilla barn födas och Linnea ska bli storasyster. Det är verkligen full fart på våra träffar med så många små barn.

Vi fick så klart god mat och dryck. Kaffe och tårta efteråt, så mumsigt alltihop. I morgon ska dottern och hennes man på bröllop, och jag ska vara barnvakt till Julie och Jonna. Undrar hur det går att ha hand om båda två, det har jag inte gjort förut. Det är ju några år sen jag var fyrabarnsmor. Det blir säkert lite ovant kan jag tro. Få se om jag ska vara i deras hem, eller ta hem dem till oss. Nackdelen med det första alternativet är väl att föräldrarna inte kan sova ut, men då kan ju jag göra det. Nackdelen med det senare alternativet är väl att jag inte får sova som jag vill och barnen kanske blir oroligare när de ska sova borta. Speciellt lillan som bara är 6 månader. Vi får väl pratas vid i morgon och bestämma hur det blir.

I övrigt så har jag nu skickat in alla uppgifter som ska vara med i boken. Bokpresentation, författarporträtt och en kort presentation av mig, dvs baksidestexten. Så nu ska det hela sändas till tryckeriet. Det ska verkligen bli spännande att se den färdiga boken. Tänk att hålla den i handen och veta att det här är min egen bok, den har jag åstadkommit. Men sen återstår ju allt arbete med att presentera boken, och så klart försöka sälja den. Jag är ju inte precis nån försäljare. Men den dagen den sorgen.

Kommentarer
Postat av: Eva

Om du kollar unt 23 juni på familjesidorna ser du en som blivit väldigt gammal!

Eva som ser framemot Sigrid

2009-06-23 @ 17:33:09
Postat av: Ann-Marie Wikander

Eva kära Eva!

Man är inte äldre än man känner sig. Men visst, jag såg den tjusiga bilden. Jättegrattis i efterskott! Hoppas du mår bra där nere i södern.

Ann-Marie

2009-06-26 @ 19:37:02
URL: http://banalt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0