Ledig fredag?

Idag har jag ledig dag, fast det bara är fredag. Känns lite lyxigt ska jag säga. Men jag är förståss barnvakt hela helgen. Så jag får se hur ledigt det blir. Jag ska ha hand om Julie 3 år, medan hennes föräldrar är på Gotland och firar en kompis 30-årsdag. Jag har varit till dagis och lämnat tjejen, hon ska hämtas igen kl 2. Sen får vi se hur det går. Jag misstänker att hon kommer att styra mig hela helgen, i stället för tvärtom. Lite ovant blir det förståss, det var länge sen jag hade barn. Men Julie är förståss världens gulligaste. Det är. överraskande nog, alla mina barnbarn.

Jag har nyss varit till banken med pengarna som flutit in till badet i veckan. Skönt att få sånt fixat. Något badväder är det verkligen inte, så jag antar att den som jobbar har det ganska lugnt, för att inte säga långtråkigt. Men det kan ju inte vara värre än igår. Då var det störtregn och nordanvind och under 10 grader. Jag tror att det var den värsta dagen av alla sen volleybollen tog över badet för 3 år sen. Även om det inte kommer några gäster så måste vi ju ha öppet, utifall att.
Det som har varit bra, om man nu kan hitta nåt positivt, är ju att jag har skrivit 2,5 kapitel den här veckan. Bara kladd förståss, så nu ska jag försöka skriva rent dem, i alla fall ett kapitel. Sen får vi se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0