Sommarjobb

Det är inte bara ungdomar som har sommarjobb. Jag är ju inte precis nån ungdom, men jag har ett sommarjobb. För tredje året i rad sköter jag om Aspenbadet i Tierp. Vi fick även i år en kalasstart. Riktigt fint väder - i 3 dagar. Jag får verkligen hoppas att det blir fler solskensdagar. Annars blir det långsamt ska jag säga. Men inget ont som inte har nåt gott med sig. Både igår och idag har jag skrivit. Faktiskt kapitel 6 och 7 i fortsättningen av berättelsen om Sigrid.
Det känns riktigt roligt att vara igång igen. Och då menar jag både med jobbet och med skrivandet. Det som jag däremot inte har börjat med än är att simma varje morgon. Skolan är där redan kl 8 varje morgon just nu, och tidigare än så vill jag inte åka dit. Jag är ju lite pjoltig på så sätt att jag helst vill vara ensam när jag simmar. Dels för att jag inte vill visa mig i baddräkt, men även för att jag gillar att ha lugnt omkring mig, så jag kan tänka i fred.

Till helgen ska jag vara barnvakt till ett av mina barnbarn 3-åriga Julie. Det ska bli riktigt roligt. Kanske jobbigt också, men mest roligt tror jag. Hoppas att hon tycker det samma. Hon kommer hit tidigt på fredagmorgon, sen ska jag lägga henne hemma hos dem på söndagkväll. Däremellan ska vi ha en trevlig helg hoppas jag. Fast jag är ju inte så van vid barn nuförtiden. Inte som förr, när jag hade fyra st själv, och jämt var omgiven av barn. Men först ska jag arbeta på badet i morgon också. Hoppas att vädret blir någorlunda, men det lät inte så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0