Åbokryssning

Det blev precis så där trevligt som jag trott. Till och med ändå roligare - och godare. Det enda som var tråkigt var att stackars lilla Julie blev åksjuk på bussen in till Stockholm. Hon kräktes säkert tre gånger, stackars liten. Men som det lilla barn hon är, så var det glömt så snart vi hoppat av bussen. Det var ju så spännande med alla människor och båtar som vi såg. För att inte tala om när den rätta båten kom. Den var jättestor! Tyckte Linnea och Julie så klart. Vi hade dessutom haft sån tur att vi fick A-hytter, och precis bredvid varandra. Jag delade hytt med min ena dotter och hennes småflickor. I den andra bodde min andra dotter och min sons fästmö och lilla flicka. Linnea och Julie kunde gå emellan  rummen, det tyckte de var kul. Och sen vi ställt in all vår packning och bytt om lite grann, så gick vi till matsalen där vi åt smörgåsbord. Det var riktigt mumsigt må ni tro. Dessutom hade vi sån tur att vi fått ett bord längst in mot fören, och med en härlig utsikt över havet. Det kunde faktiskt inte vara bättre. Massor av god mat och dryck. Och när vi var absolut proppmätta, då övergick vi till efterrätterna. Det klarade vi också av. Sen vi äntligen var färdiga, då var det dags att gå ner till hytterna där vi bäddade och lade isäng småttingarna. Själva orkade vi inte heller göra nåt mera, utom stackars Matilda som fick ge sig iväg ensam för att se om det var nåt på gång. Enligt uppgift kom hon inte tillbaka förrän kl två. Hon träffade ett gäng trevliga tyskar som hon gjorde sällskap med. Vi övriga sov vår skönhetssömn.
Nästa dag var det frukostbuffé som gällde. Därefter fick barnen bestämma, så vi letade upp lekrummet, där de fick ansiktsmålning, varsin fjäril på kinden. Efter det så var det bara bollhavet som gällde. Dit var vi tre gånger, och Julie 3 år och Linnea fem år, ville helst inte gå därifrån över huvud taget. De hade jättekul. Emellan hann vi också gå en sväng till taxfree-butiken och äta lite mellis, innan det var dags för smörgåsbord igen. Lika gott då också. Ja det var ett evigt festande. På bussen hem sov tjejerna, så Julie slapp bli åksjuk i alla fall. Men trötta var vi allihop. Och mätta.

Sen jag kom hem har jag jobbat med kiosken på badet. Igår kom glassen och på kvällen hämtade jag en massa saker från hallen där volleyn håller till under säsongen. Och idag gjorde jag iordning i kiosken och tog emot dricka, godis och annat smått och gott. Och förståss packade in varorna. För i morgon är det dags. Då ska vi öppna badet.
Vädret verkar ju vara på vår sida, det ska bli fint hela helgen. Hoppas bara det håller i sig hela sommaren.

Mitt författarjag har fått ett förslag till framsida på boken. En del är bra, men jag har mailat över lite invändningar, få se vad det blir av det. Det kändes faktiskt lite verkligare när jag såg texten. Det är nog sant att jag ska få ut en bok!
Det är inte ett dugg banalt!!


Kommentarer
Postat av: Bea

Ja det blev en lyckad resa! Tack för sällskapet! Hoppas öppningen av badet blev lyckad för jag hörde att ni har fint väder. Här i Leksand är det också fint faktiskt! Ungarna har badat lite ute på gården och jag har lyckats bränt mig lite på axlarna. Idag söndag åker vi hem, så i morgon kommer vi nog och tar premiärdoppet!

2009-05-31 @ 09:56:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0