Brev

Brev är väl underbart roligt. I alla fall om man får dem. Jag har jobbat en del med brev den senaste veckan. Då är det faktiskt inte lika kul. Eftersom jag har en sorts jobb/praktik hos volleybollklubben, så skulle jag och klubbens förste-
tränare fixa ett upptaktsläger tills i början av augusti. Alltså ringa runt och boka boende och mat, halltider och annat som behövs. Tur att han (tränaren) är bra på datorer, för jag är totalt värdelös på sånt. Så han har lagt ut inbjudan till lägret på en massa volleybollsidor. Men för att återkomma till det där med brev. Vi skulle också gå ut med personliga inbjudningar till licensierade spelare i Mellansverige. Och det var inte lite jobb.
Först skaffa adresser till dem, det gick via Volleybollförbundet. Sen skaffa kuvert. Och så fick tränarn fixa fram en snygg inbjudan, som så klart skulle kopieras upp. Så klistrade vi på adressetiketter, det tog en bra stund. Sen skulle inbjudningarna + anmälningsblanketter läggas i dessa kuvert. OCH DE SKULLE SLICKAS IGEN. Tur att LM dök upp och hjälpte till. Tack för det. Men det var ändå inte klart. Eftersom vi ville fixa det så billigt som möjligt så har ju klubben föreningsbrev. Då fick vi (eller jag i det fallet) låna två stämplar på posten, och stämpla alla brev. Till sist klistrade jag på etiketter med Tierp Volleys adress. Gissa om jag är slut i ryggen efter allt detta. Och till slut, idag, så gick jag iväg med dem till vårt postkontor. DET VAR 352 ST BREV!! Men det var riktigt skönt att lämna fram dem. Så nu är det bara att hoppas på många anmälningar.
För övrigt var jag med vid badet i måndags, det var dags för vårstädning. Det drar ihop sig till öppnande. Nästa lördag 30/5 ska vi öppna igen. Nu har jag bara att städa ur kiosken och frakta över diverse grejer från Aspenhallen. Bryggare, vattenkokare, korvkokare, en del redskap och dricka och godis som finns kvar. Och så beställa allt det som fattas förståss. Hoppas bara att vi får en riktigt fin sommar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0